يك برند يا نمانام (علامت تجاري)

خريد و فروش و ثبت برند

يك برند يا نمانام (علامت تجاري)

طبق تعريف انجمن بازاريابي امريكا، مارك، برند يا نمانام، (به انگليسي: Brand) يك نام، عبارت، طرح، نماد يا هر ويژگي ديگري است كه مشخص‌كنندهٔ خدمات يا فروشندهٔ محصولي خاص باشد كه به وسيلهٔ آن از ديگر محصولات و خدمات مشابه متمايز مي‌گردد. عنوان قانوني براي برند، نشان تجاري است.

برند مجموعه گره‌هاي ذهني يا تداعيات كاركردي، احساسي، عقلي و مزيت‌هايي است كه ذهن بازار هدف را اشغال نموده‌است. تداعي معاني پيوند دادن تصاوير و نشانه ها با برند يا مزايا و فوايد يك برند است. اين مزايا يا فوايد برند است كه مبناي تصميم گيري براي خريد آن واقع خواهد شد.


ادامه مطلب ...

برند،(به انگليسي: Brand) همان چيزي است كه مخاطب با ديدن، شنيدن، حس كردن و يا هرگونه ارتباطي با آن بصورت مفهومي، ديداري يا لفظي صفات و ويژگي‌هاي خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعي مي‌كند.

برند شامل همه احساسات، ويژگي ها و مفاهيمي است كه به يك نام گره خورده است؛ برند، برداشت افراد از يك نام است. 

در فارسي واژهٔ مارك يا برند معمولاً براي اشاره به محصول يا خدمتي به‌كار مي‌رود كه ارزش اعتباري و اجتماعي بالايي داشته باشد. به بيان ديگر «برند» داراي ماهيت اجتماعي است و برندهاي قدرت‌مند آن‌هايي هستند كه افراد نسبت به آن‌ها حس مالكيت دارند و براي مثال مي‌گويند: «اين مارك، اسم مارك دلخواه من است». نمانام‌هاي برتر مي‌توانند هيجان و عواطف مصرف‌كنندگان خود را برانگيزند و مشتريان نيز به اين نام‌ها اعتماد داشته و از آنها انتظار خلق ايده‌هاي برتر و نوآوري در محصولاتشان را دارند.

در اين راستا موضوع وفاداري به برند از مهمترين موضوعات موردتوجه شركت‌ها مي‌باشد و شركت‌ها همواره به دنبال راه‌هايي براي كسب و جلب وفاداري مشتريان مي‌باشند. يكي از مهمترين معيارهاي وفاداري به برند، عامل يادآوري و بازآوري برند با گروه كالايي خاص مي‌باشد كه زمينه را براي خريدهاي مجدد مشتريان فراهم مي‌آورد.

محتويات

  • ۱ صفات مشخصه برند
  • ۲ نمانام از نظر مصرف كننده
  • ۳ جستارهاي وابسته
  • ۴ منابع

صفات مشخصه برند

يك نمانام نيرومند بايد از اين صفات برخوردار باشد: ۱. تناسب ۲. جايگاه مناسب ۳. تحمل پذيري ۴. اعتبار ۵. الهام بخش ۶. بي همتايي ۷. جذابيت

نمانام از نظر مصرف كننده

برند از نظر مصرف كننده يعني: ۱. منشا يا مبدا محصول ۲. واگذاري مسئوليت به توليدكننده ۳. خطرپذيري كمتر ۴. هزينه پرس و جوي كمتر ۵. نشانه كيفيت ۶. معامله يا عهد و پيمان با توليدكننده محصول ۷. وسيله نمادين براي اظهار شخصيت

 


وبسايت رسمي ثبت برند ، خريد برند و فروش برند:

brands-shop.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.